nouveau systeme d'enchantement en 1.8: Source: http://www.reddit.com/r/Minecraft/comments/1t2wqm/new_enchanting_screen_explanation_in_comments/ jeb_ a expliqué le sytème: Hey hey Time to revisit everyone's favorite subject again: Enchanting! I don't want to go too deep into theorycrafting, so I'll simply explain what's going on in the screenshot. As you can see, enchanting items will now come with a resource cost in addition to enchantment levels. We're currently using gold ingots for this. Also, enchanting now separates requirements from costs, according to these rules: The level requirement is calculated the same way as before. Max level is still 30 The cost is based on which enchantment power you choose (1 to 3) One (randomly chosen) enchantment will be displayed in the tooltip The random seed for enchantments is not reset until you enchant an item Gaining enchantment levels have been made more expensive again, but you will not pay more than 3 levels when enchanting an item. Obviously repair costs in the anvil have been rebalanced to fit (notably renaming items only costs 1 level). As always, work in progress. We'll begin snapshotting Minecraft 1.8 in January.
Perso, si ce système est ajouté les enchantement vont être beaucoups plus embêtant, car quand ta les niveaux mais pas les items (or.....) tu ne pourras pas enchanté....
Hum... Ca as l'air plutôt cool. Herobrine, s'il seras réellement ajouté, devrais être une sorte de troisième boss. Un boss du monde normal, quoi (on a déjà l'Enderdragon en tant que boss de l'Ender et le Wither en tant que boss du Nether, donc...). Ou le dragon rouge pourrais aussi en devenir un.
Avec le texture pack défaut peut être mais quand le faithfull seras mit à jour (quand la 1.8 sortira et qu'il y a le granite) la texture seras beaucoups plus joli '
le granite est un mélange de terre et de cobblestone, et et le granite lisse est une copie de la texture du sable, j’espère que la texture va changer dans le futur et en avoir une unique j’espère que le dragon rouge et herobrine ne seront pas rajouté dans le jeu en 1.8 ou dans le futur, si je veux un jeux axés combat et RPG, je prend terraria ou starbound, pas minecraft, minecraft est un jeux basé sur la créativité, donc sa ne marche pas
oui mais depuis minecraft a changé, maintenant c'est un sandbox game et il ne peuvent pas changer le genre du jeu
des blocs rebondissant en 1.8!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! hum hum source: Jens BergenstenCompte certifié@jeb_ Last screenshot of the year, a bouncy block that wasn't possible before @TheMogMiner's transparency render fix: http://i.imgur.com/kl66PIp.png